Vedoucí projektu: Michaela Hanyšová

Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Název projektu: Bezplatná výuka českého jazyka přizpůsobená potřebám žáků -cizinců z třetích zemí

(1) Na základě tohoto programu se poskytují finanční prostředky státního rozpočtu na částečnou úhradu, popřípadě krytí zvýšených nákladů souvisejících s poskytováním základního vzdělávání, zahrnující výuku českého jazyka přizpůsobenou potřebám svých žáků–cizinců z třetích zemí, která usnadní a umožní rychlejší integraci těchto žáků, poznání legislativních a společenských zákonitostí naší společnosti, zabezpečí rozvoj komunikativní složky, zajistí překonání sociokulturních bariér. Rozvojový program je určen na pomoc žákům–cizincům podléhají povinné školní docházce.

(2) Na základě tohoto programu lze rovněž poskytovat finanční prostředky na částečnou úhradu, popřípadě krytí nákladů souvisejících s poskytováním jazykového vzdělávání v přípravných intenzivních jazykových kurzech pro žáky-cizince. Žáci-cizinci vzdělávaní v přípravných intenzivních jazykových kurzech musí být žáky právnické osoby, která přípravné jazykové intenzivní kurzy zajišťuje, jedná se o aktivitu vykonávanou v rámci

Manažer projektu: Michaela Hanyšová

Celková výše dotace:

  • v roce 2011 43 000,-Kč
  • v roce 2012 57.800,-Kč
  • v roce 2013 121.848,-Kč

Informace o organizaci a průběhu výuky v naší základní škole

Pedagogové se věnují žákům po vyučování při doučování žáků cizinci, třídní učitelé na 1. stupni a vyučující českého jazyka na 2. stupni vyrábí do výuky materiály, které umožňují lepší začlenění žáka-cizince do běžné výuky. Nově budou vyrábět i elektronické materiály, které se dají prezentovat na interaktivní tabuli, v počítačové učebně, nebo na projekčním plátně.

Do výuky jsou dokupovány specializované pomůcky, materiály, kancelářské potřeby, učebnice, aj. Po potřeby žáků jsou pořizovány i výukové a interaktivní programy, které odpovídá svým obsahem užitým učebnicím. S programem mohou žáci pracovat v počítačové učebně a na interaktivní tabuli.